רפואת ילדים עד הבית

נכתב ע"י  פאדי קאסם 2022-11-29

עם התקדמות הרפואה המדרונית ובמקביל לעומסים שנוצרים על בתי החולים במיוחד לאחר מגפת הקורונה, אנו מרגישים את העלייה במודעות אצל הציבור הישראלי בכל הקשור לאתגרים שעומדת מולם מערכות הבריאות, במיוחד לאחר התמונות הקשות שראינו מבתי חולים בארץ ועולם בגל הראשון והשני של קורונה.

אנו כצוות רפואי חשנו מחויבות להושיט יד ולעזור בלקיחת חלק מהאתגרים הללו בכדי להקל על בתי חולים, אחד האתגרים הקשים ביותר שחשנו הינו העומס שנוצר על הצוות בבתי חולים, ובכדי להוריד עומסים אלה נצטרך שפחות ילדים חולים יתפנו לחדרי מיון ומחלקות אשפוז. פתחנו מדיניות חדשה של מתן מענה רפואי לילדים חולים עד הבית במידת האפשר.

 כלומר אם לילד יש מחלה כלשהיא והוא מוגדר כיציב ואינו מצטרך השגחה מיוחדת בבית חולים, יהיה אפשרי לספק עבור הילד מעטפה טיפולית כוללנית בבית ובסביבה המוכרת לו , בלי להצטרך לעבור בטלטלת של בית חולים. מתן מענה רפואי מקצועי בביתו של הילד משרת בראשונה את בריאות הילד כך שהוא יקבל מעטפת טיפולית כוללנית בסביבה הכי מוכרת וידועה לו, עם הריח והאנשים המוכרים לו, נוסיף לכך שמתן מענה טיפולי בבית המטופל עם זמינות מלאה חוסך בהרבה מאוד את הזמן מאבחנה עד מתן מענה טיפולי למחלה  דבר שיש בו השבעה אדירה על סיכויי החלמה והפחתת נזקים במיוחד אצל ילדים ותינוקות שהגוף שלהם עדיין בשלבי התפתחות. שנית שירות מהפכני שכזה מאפשר לניצול זמן מקסימלי מצד המשפחה , כך ששגרת החיים תשמר. מבלי להצטרך לבזבז ימים שלמים עם ילד בבית חולים.

כולנו יודעים היום שבתי חולים הן מקומות עם אחוזי זיהומים מאוד גדולים, מתן אלטרנטיבה טיפולית בבית במטופל משמרת את בטיחותו הבקטריאלית של הילד. נוסיף לכך שחברתינו מציעה שירות של ניהול מקרה אישי, שירות זה מאפשר מעקב הדוק ורציף אחרי מחלה, כפעם בחודש ולפי הצורך צוות מקצועי שמנהל את התיק מבצע ישיבת מצב רב תחומית שמעיינת בפינצטה בכל קטנה וגדולה בתיק הרפואי של הילד, צוות שידאג לזיהויי מוקדם של סיבוכים פוטנציאליים או  תופעת לוואי שעומדות על הפרק כתוצאה מהטיפול. מעקב הדוק מאפשר שליטה במחלה דבר שעלול להוריד בהרבה את מספר האשפוזים.

לדוגמה: זיהום בדרכי נשימה נחשב לאינדיקציה שכיחה לאשפוז אצל ילדים, הטיפול ברוב המקרים שהילד יציב הינו מתן טיפול אנטיביוטי דרך הווריד משולב עם טיפול תומך (אינהלציות, חמצן, סטרואידים..) הילד יצטרך להתאשפז במחלקת ילדים בכדי שיוכל לקבל מענה טיפולי למחלתו.

שלב ראשון הילד והמשפחה יצטרכו לעבור טלטלת ובירוקרטיה של חדרי מיון עם זמני המתנה ארוכים, לאחר אבחון המחלה שבמקרה שלנו נעשה ע"י קליניקה, בדיקות דם ובדיקה פיזיקלית ע"י רופא ילדים, הילד עובר למחלקת אשפוז שם הוא ישהה לפחות 3 ימים לצורך קבלת טיפול דרך  הווריד.   

שירות שלנו מאפשר לעשות את כל התהליך שהזכרנו למעלה בבית , כן בבית ובסביבה הכי מוכרת עבור הילד בלי להצטרך לשהות בבית חולים ולהתמודד עם אתגרים לא קלים במיוחד שמדובר בילדים ותינוקות.

חברתנו מציעה שירות של ביקור צוות רפואי מקצועי ומומחה ברפואת ילדים שידאג למתן מעטפה טיפולית כוללנית בסלון של הבית , כל תהליך האבחון והטיפול יעשה בבית שלכם עם תיאום מלא מראש. נוסיף לכך שמנויים שלנו נהנים גם משירות ליווי ומעקב הדוק לאחר מצב הילד דבר שמאוד חשוב בהקטנת סיבוכים ומזעור נזקים לאחר מחלה.
 

פאדי קאסם: