מתן תרופות בבית ויעוץ רוקח

בייבי הום קאיר מעניקה שירות מתן תרופות עד בית המטופל, השירות ניתן עד בית המטופל בתיאום זמן מראש.  צוות רפואי וסיעודי שלמלווה ברוקחת קלינית עוברים על הניירת הרפואית הרלוונטית למקרה, לאחר התאמת אינדיקציה - מרשם למתן התרופה החברה שולחת צוות רפואי מקצועי עד הבית, הכל נעשה בתיאום מראש לפי עדיפות הלקוח וזמינות צוות.

השירות יכול להתאים לילדים ולמבוגרים כאחד, צוות רפואי מוסמך מגיע עד הבית עם הציוד הנדרש לקבלת התרופה, חברתנו מעניקה שירות ליווי של רוקחת קלינית לביצוע מעקב הדוק אחרי תופעות לוואי במקרה וישנם. השירות כולל הדרכה והסבר על התהליך והשלכות הטיפול.  

  • תרופות דרך הפה
  • תרופות דרך הווריד
  • אנטיביוטיקה דרך הווריד בבית המטופל
  • זריקות לכאבים בבית המטופל
  • זריקות לדילול דם (קלקסן) בבית המטופל

 

יעוץ רוקח ע"י רוקחת קלינית

הטיפול התרופתי אצל ילדים הוא מורכב ושונה ממבוגרים, האמרה "ילדים אינם מבוגרים קטנים" רלוונטית גם במתן טיפול תרופתי לילדים המחייב ידע וזהירות, במיוחד אצל תינוקות וילודים שטווח הטיפול צר ופוטנציאל הנזק גבוה יותר כאשר נותנים תרופות במינון לא מתאים, אבחנה לא מתאימה או בשילוב לא אידיאלי עם עוד תרופות.

יעוץ תרופתי הינו הליך שמטרתו לזהות בעיות בטיפול התרופתי, הגברת הידע של המטופל/ הורי הילד אודות הטיפול תוך כדי מתן תוכנית טיפולית מתאימה, דבר אשר תורם רבות להצלחה טיפולית ומניעת נזקים עתידיים למטופל.  מהותו של יעוץ תרופתי היא לייעל את הטיפול התרופתי, למשל בהרבה מקרים אפשר להפחית את החשיפה של הילד לכדורים שונים על ידי טיפול בשתי אבחנות ע"י תרופה אחת, אפשר להוריד טיפול מיותר בתרופות אשר נרשמו לטיפול בתופעת לוואי של תרופה אחרת ובכך להפחית רישום תרופות שאינן הכרחיות עבור הילד על ידי הבנה מעמיקה של הטיפול התרופתי ומתן פתרונות מקצועיים לאתגרים בטיפול התרופתי.

בטיפול תרופתי בילדים ותינוקות צריך להקפיד על מתן תרופה בטווח מינון בטוח ויעיל, בחישוב המינון אצל ילדים מתחשבים במספר גורמים חשובים כמו משקל הילד והאינדיקציה הטיפולית (אבחנה) מתן תרופה במינון לא נכון עלול לגרום נזק, במיוחד אצל תינוקות, כאשר פוטנציאל הנזק הוא גדול יותר ויכול לגרום לפגיעה ממשית באברים, כמו כבד וכליות שאחראים על פירוק ופינוי התרופה מהגוף, עד הופעת אי ספיקה של איברים אלה, דבר שמהווה סכנת חיים ממשית לתינוק או לילד.

המינון ותדירות המתן צריך להיקבע ע"י הרופא המטפל בהתאם לכמה פרמטרים, כמו סוג התרופה, משקל והאינדיקציה הטיפולית, בקרב ילדים שלוקחים הרבה תרופות חשוב לעשות התאמה וסקירה של התרופות השונות על מנת להימנע מאינטראקציות בין תרופתיות, ובכך למנוע נזק או תופעות לוואי כתוצאה מהאינטראקציה. 

לכל תרופה יש חלון תרפויטי (טווח טיפולי) שקובע את טווח המינונים שבהם תרופה או חומר פעיל פועלת באופן הרצוי וללא סכנת הרעלה.  ישנם תרופות עם החלון תרפויטי צר, תרופות אלה צריכות להנתן במינון תקין וכל חריגה עלולה לגרום נזק שעלול להיות בלתי הפיך, במיוחד בתינוקות וילדים, לכן נדרש מעקב אחר רמות של תרופות מסוימות ע"י ביצוע בדיקת רמות תרופה בדם, ניטור תופעות לוואי ומצב קליני של הילד.

ביבי הום קייר

מעניקה שירות של יעוץ תרופתי אשר בוחן את הטיפול התרופתי של התינוק. השירות ניתן על ידי צוות רב מקצועי שכולל רופא ילדים עם התמחות על בטיפול נמרץ ילדים ומחלות ריאה בילדים, רוקחת קלינית בעלת תואר שני ואח מוסמך עם התמחות על  בטיפול נמרץ ילדים. הצוות עובר על כל התיק הרפואי, כולל רשימת התרופות, אבחנות בגינן נרשמו התרופות, בדיקות מעבדה, תוך התרשמות מהמצב הקליני של הילד.   

בסוף התהליך הצוות יגבש המלצות להמשך הטיפול התרופתי שהילד מקבל, המלצות אלה כוללות הסבר פרטני על כל תרופה, חוות דעת אודות השילוב של כל התרופות, מידע אודות אינטראקציות בין הכדורים במידה וקיימות תוך הצעת תוכנית עבודה על מנת להפחית את הסכנה של השילוב ומעקב אחריו.

הצוות הרפואי של ביבי הום קייר שם דגש רב על ההבנה של ההורים אודות הטיפול של ילדיהם, על ידי מתן הסבר רחב בנוגע לטיפול, הסבר אודות תופעות לוואי פוטנציאליות של הטיפול, השלכות הטיפול התרופתי, הקניית ידע אודות הטיפול התרופתי, כלים אשר תורמים להצלחה טיפולית גבוהה יותר.