סיפור מקרה של רנה


הכל התחיל לאחר יום הולדת השני שחגגנו לרנה, הילדה נראתה לי חלשה יחסית לאחותה הגדולה שהייתה בגיל שלה, הרגשתי שהיא שקועה כל הזמן בעצמה ולא מתייחסת בכלל לסביבה, הייתי שמה אותה בחדר משחקים עם אחותה הגדולה ותוך דקות הייתה נרדמת!!כך אמרה מ.ק אמא של רנה והוסיפה: גם הגננת שמה לב שהילדה חלשה ולא מתפקדת כמו שאר הילדים בגן, כמעט כל שבועיים רנה חולה, אם היא לא מצוננת אז היא משלשלת או מקיאה, או ...

אני יודעת שילדים בגיל שלה חולים הרבה יחסית לילדים גדולים אבל לחלות כל שבועיים זה הדליק לי נורה אדומה, דבר כזה לא ראיתי לפחות מהניסיון האישי שלי לגדל את אחותה הגדולה.

כשפניתי לרופאת הילדים היא אמרה לי שילדים חולים הרבה בגיל הזה, ושצריך לטפל בסימפטומים שיש לה, זה לא נשמע לי מספק. אני הרגשתי את הסבל של הילדה והייתי בטוחה שאני מפספסת משהוא, עם הזמן הילדה לא עלתה מספיק במשקל כמצופה לגילה, לא היה לה תאבון אני בקושי הייתי מצליחה להאכיל אותה כמה לגימות... וכאן הרגשתי שאני חסרת אונים, הרגשתי את החולשה של הילדה שלי ולא ידעתי איך לעזור לה, הלחצים הנפשיים והחששות התעצמו מיום ליום.

אני ספרית במקצוע ואין לי שום ידע ברפואה, אני מאמינה בחשיבות קבלת מידע כדי לקבל החלטות נכונות ולתפקד בצורה מיטבית.

תחילה, כמו כולם התחלתי לחפש מידע רפואי באינטרנט, ולהצליב מידע שאני רואה למצבה של הילדה שלי, מהר מאוד הבנתי ששיטה זו לא עובדת אלא להפך היא גורמת להצפת מידע, מבלבל ולא מסייע בהכרח. בשלב זה החלטתי שאני צריכה עזרה מגורם מקצועי בתחום הרפואה. ומכאן הגעתי ל Baby Home Care.

יצרתי קשר עם מנהל הסיעוד של החברה, ספרתי לו מה קורה עם הבת שלי בשיחה טלפונית, ואז הוא בקש לערוך ביקור בית לבדוק את הילדה, ואכן זה מה שקרה.

כשהוא הגיע אלינו הביתה ממבט ראשון לילדה הוא אמר "הילדה חיוורת" !!, אני כספרית לא מבינה את המושגים האלה עד שהוא הסביר את עצמו ואמר: הצבע של הילדה לא בסדר וכאן התחלתי להרגיש שסוף סוף יש מישהו מבין את התחושות שלי בקשר לרנה. הוא בדק לה לחץ דם וביצע בדיקות נוספות ואז ישבנו לדבר על רנה. הוא התיעץ עם רופא בכיר של החברה והוחלט לעשות לרנה בדיקות דם. 

האמת שהופתעתי לגלות שהוא יכול עכשוו ב 20:00 בערב בסלון של הבית בדיקות דם עוד כשהיא בידיים שלי, זה ממש הרשים אותי לטובה והרגשתי את המקצועיות והרצינות בגישה. הוא עשה את זה במקצועיות ועדינות רבה.

למחרת קיבלתי  התקשרו אלי מהחברה ומסרו לי  שאני חייבת להתפנות עם רנה למיון!!! אני הייתי בשוק והרגשתי שהלב שלי עצר לשנייה ושאלתי למה??! מהר מאוד הצליח הנציג להרגיע אותי וסיפק לי הסבר בשפה שאני מבינה: לרנה יש רמות ברזל בדם מאוד נמוכות וזה אמור להסביר את המצב שלה, ובכדי שנעזור לה הכי מהר שאפשר היא צריכה להתאשפז בבית חולים בכדי לטפל בה במנת ברזל דרך הוריד.

לא היססתי לשנייה ופניתי למיון לאחר שקבלתי מהחברה הפניה. זה שאני הולכת למיון עם אבחנה מוכנה נתן לי הרגשת ביטחון פנימית עצומה, סוף סוף אני מבינה מה שקורה לילדה שלי ויש לי את הידע והכלים לעזור לה והכל בזכות צוות בייבי הום קאיר.

צוות בייבי הום קאיר לווה אותי גם באשפוז, הם הגיעו עד המחלקה בבית חולים לוודאת שרנה מקבלת טיפול נכון, הם דאגו שאני אבין כל שלב בטיפול, וגם אחרי הטיפול הם שמרו על קשר רציף לוודא שאכן רנה משתפרת, אין לי מלים לתאר את ההרגשה שהם ספקו לי, ממליצה לכל הורה שמרגיש אי וודאות שהילד שלו חולה לפנות ל בייבי הום קאיר הם מאוד מקצועיים, זמינים ומכוונים.

לאחר כשבוע טיפול בתוספי ברזל הילדה שלי פרחה לי מול העיניים, הרגשתי שהכל מתחיל להשתנות לטובה אצלה, היא התחילה לחייך ולשחק כמו כל ילדה בריאה בגיל שלה, ההליכה שלה התייצבה, התחילה לשחק ולהגיב לסביבה, עכשוו לאחר כמה חודשים הילדה שלי בריאה ושלמה, היא עולה במשקל ומתפתחת לפי גילה, אני כבר לא זוכרת מתי הייתה הפעם האחרונה שהיא חלתה במחלה ויראלית, הם פשוט החזירו לי את השקט והשלווה לחיים. זה המקום להגיד לכם תודה ענקית מכל הלב.